Laboratorul cu sentimente (Hard & soft with Alice)

Descriere proiect:

Nevoia/problema căreia îi răspunde proiectul:
Numele echipei/ organizaţiei/ persoanei care aplică Școala Gimnazială Nr 10 Bacău Prin acest proiect, intenţionăm să evidenţiem partea pozitivă a tehnologiei, sub formă de joc interactiv şi captivant, ce vizează trăsături ale personalităţii elevilor, sugestii de modelare a comportmentului moral-civic al elevilor. Pe de altă parte, prin intermediul softului educaţional Alice, copilul va descoperi prin efort propriu elementele de bază în programare, la va aplica prin crearea de jocuri şi animaţii simple, cu mesaj educativ. Manipulând obiecte în lumea virtuală, utilizând Alice, mediul inovator de programare 3D, copilul ajunge în final să aibă capacitatea de a-şi modela comportamentul în funcţie de contexte variate, cu impact emoţional, din viaţa de zi cu zi, de a se autocunoaşte, repoziţiona, valida. Elevii vor studia, analiza, manipula componentele calculatoarelor vechi din dotarea laboratorului de informatică. Le vor dezasambla și le vor valorifica trasformându-le, în funcție de imaginația și originalitatea de care vor da dovadă, în obiecte cu scop total diferit de cel inițial. O ramă foto pe peretele laboratorului făcută din butoanele de la tastatură, un ghiveci de flori realizat din altă componentă sau cine știe ce alte gadget-uri inedite vor orna laboratorul amintind de calculatoarele care măsurau timpul cu răbdarea și așteptarea prelungă necesară deschiderii unui fișier. În continuare, vor analiza componentele unui calculator performant, vor realiza diferențele vizavi de cel vechi, vor învăța să asambleze părțile pentru a obține produsul finit. Magia continuă cu o nouă etapă. Vor învața să opereze cu un sistem care îi va capta cu siguranță. E vorba despre Alice, denumire dată probabil după „Alice în Țara Minunilor”. Vor pătrunde într-o lume 3D, vor putea crea cadre diferite, unde vor insera personaje fictive sau reale, vor putea sa creeze dinamică între ele, să le pună să interacționeze, le vor împrumuta propriile lor voci. Obiectivul general / scopul: promovarea educaţiei de tip STEM, formarea şi dezvoltarea cunoştinţelor şi abilităţilor de a utiliza calculatorul, precum şi aplicarea acestor cunoştinţe pentru dezvoltarea orizontului de cunoaştere şi capacităţii de explorare a lumii înconjurătoare, cu diversele ei domenii, prin punerea în practică a unor cunoştinţe dobândite prin abordare interdisciplinară, utilizând oportunitatea unui nou tip de educaţie, learning by doing (învăţarea prin practică), respectiv utilizând tehnologia computerelor şi bazele programării Java într-un mod aplicativ, distractiv şi interactiv. Obiective specifice: Elevii vor fi capabili: - să recunoască elementele componente ale unui calculator; - să evidenţieze rolul fiecărei componente în cadrul sistemului electronic de calcul; - să recicleze creativ diverse piese vechi de calculator; - să asambleze corect piese noi în vederea configurării unor noi calculatoare; - să utilizeze tehnologia informaţiei şi comunicării ca sursă de cunoaştere a lumii inconjurătoare, cât şi a propriei personalităţi; - să se familiarizeze cu cerinţele minime de sistem pentru instalarea şi rularea platformei de studiu ALICE; - să descopere bazele programării Java folosind personaje ce interacţionează într-un mediu virtual; - să utilizeze principalele comenzi specifice programării; - să creeze animaţii 3D şi jocuri, folosind limbajul de programare Java; - să dezvolte programe ce însufleţesc obiectele 3D într-o lume virtuală; - să utilizeze terminologia de bază în programarea orientată pe obiecte; - să conştientizeze impactul social, economic şi moral al utilizării calculatorului; - să exprime un mod de gândire creativ, în structurarea şi rezolvarea sarcinilor de lucru; - să valorifice timpul alocat calculatorului în vederea dezvoltării unor competenţe în domeniul informaticii, dar şi care să aibă în vedere autocunoaşterea şi intercunoaşterea (interrelaţionarea); - să-şi dezvolte abilităţi de comunicare eficientă, creativitatea, atenţia distributivă, spiritul de echipă, iniţiativa, cât şi o atitudine responsabilă faţă de sine şi faţă de ceilalţi;
Durata proiectului:
1 an
Date de contact a persoanei de legătură:
Fundatia Comunitara, fundatiacomunitarabc@gmail.com
Obiectiv financiar:
2000
Aleargă Susţine

Ambasadori proiect:

Acest proiect nu are ambasadori

Alergători proiect:

Stafeta
#Nume
1FabSquad
2Happy Team
Cursa copiilor
#Nume
1Alexandru-Ioan Jicu
2ANDREI BOSTĂNESCU
3ELENA BOSTĂNESCU
4Stefan Buculei
5ȘTEFAN RAȘCOVSCHI
6Stefania-Ioana Jicu
Cursa comunitatii
#Nume
1Scoala 10

Susţinători proiect:

Acest proiect nu are susţinători
Distribuie: